Jumat, 12 Juni 2020

Sanusi Sah Menteri Besar Kedah Baharu

Tindakan menteri besar kedah muhammad sanusi md nor mengguna pakai perumpamaan minum todi yang ditujukan kepada pengkritiknya yang beragama hindu tidak dapat diterima pemimpin mic. Alor setar ahli dewan undangan negeri adun jeneri muhammad sanusi md nor mengangkat sumpah jawatan menteri besar kedah yang ke 14 ki.

Pin On Malaysian News

Istiadat mengangkat sumpah dan menerima watikah pelantikan itu berlangsung di hadapan sultan kedah sultan sallehuddin sultan badlishah di wisma darul aman di sini.

Sanusi sah menteri besar kedah baharu. Alor setar ahli dewan undangan negeri adun jeneri muhammad sanusi md nor mengangkat sumpah jawatan menteri besar kedah yang ke 14 kira kira jam 3 05 petang tadi. Pelantikan menteri besar kedah yang baharu adalah sebagaimana yang diperuntukkan di bawah perkara 35 dan perkara 37 2 a undang undang tubuh kerajaan kedah katanya. Buktikan pentadbiran melaka kukuh adly zahari.

Menteri besar kedah muhammad sanusi md nor percaya kerajaan negeri kedah yang diwakili gabungan ahli dewan undangan negeri adun dari pas umno dan bersatu tidak terjejas dengan kemelut politik yang berlaku di negeri perak ketika ini. Sumber berkata nama calon menteri besar baharu akan diserahkan kepada setiausaha kerajaan negeri datuk ammar mahmood naim bagi dipersembah kepada sultan kedah sultan sallehuddin sultan badlishah dalam tempoh terdekat. Menteri besar kedah muhammad sanusi md nor sah diumumkan sebagai presiden persatuan bolasepak kedah kfa pada kongres luar biasa egm kfa yang berlangsung di wisma darul aman pagi tadi.

Ketua pembangkang dewan undangan negeri dun kedah muhammad sanusi md nor disebut bakal dilantik menjadi menteri besar kedah baharu menggantikan datuk seri mukhriz mahathir. Istiadat mengangkat sumpah. Sanusi sah menteri besar kedah baharu author.

Sanusi adalah ahli dewan undangan negeri adun jeneri dan menjawat jawatan timbalan pesuruhjaya 1 pas kedah ketika ini. Menurutnya pada hemat baginda muhammad sanusi telah mendapat kepercayaan majoriti adun. Sanusi adalah calon tunggal bagi jawatan presiden yang dipertandingkan pada egm kali ini sekali gus menyaksikannya memenangi kerusi tertinggi kfa itu tanpa bertanding.

Ini selepas sanusi pada malam tadi menegur termasuk kepada mic dan dap supaya jangan sampai mereka bergaduh pada masa depan hanya kerana mabuk todi populariti dan mahu menunjuk jaguh kaum pada masa. Menteri besar muhammad sanusi md nor suggested pba should first pay rm50 million per year for the raw water that it extracts from a river source located in the ulu muda forest reserve in kedah. Mei 17 2020 2.

Menteri besar kedah muhammad sanusi md nor sah diumumkan sebagai presiden persatuan bolasepak kedah kfa pada kongres luar biasa egm kfa yang berlangsung di wisma darul aman pagi tadi. Usul undi percaya terhadap ketua menteri melaka datuk seri sulaiman md ali perlu dikemukan pada sidang dewan. Alor setar ahli dewan undangan negeri adun jeneri muhammad sanusi md nor mengangkat sumpah jawatan menteri besar kedah yang ke 14 kira kira jam 3 05 petang tadi.

Muhammad sanusi sebagai menteri besar kedah yang baharu.

Pin On Info Berapi Online Malaysia

Pin On Berita Malaysia

Pin Di My Future Home

Pin On Http Inderasipejuang Blogspot Com


0 comments: