Sabtu, 12 September 2020

Penyingkiran Mahathir Oleh Ph Kini

Bersatu yang kini dikawal oleh kem muhyiddin pada 28 mei lalu mengeluarkan surat memaklumkan keahlian mereka dihentikan serta merta kerana duduk di blok pembangkang ketika sidang dewan rakyat. Mahathir berkata dia dicadangkan untuk pegang jawatan perdana menteri selama enam bulan sebelum menyerahkan kuasa kepada anwar namun ditolak oleh presiden pkr itu.

Dr Mahathir Belum Tentu Tanding Pru15

Tidak langsung mahathir kini mempunyai dua musuh politik yang perlu dihadapi iaitu muhyiddin.

Penyingkiran mahathir oleh ph kini. Memang benar tun mahathir ada meletakkan jawatan sebagai pengerusi bersatu pada 24 februari lalu tetapi mesyuarat. Ph pula dijadikan kenderaan oleh mahathir untuk mencapai matlamatnya dan mengembalikan ph ke. Anwar yang kena kencing 2 kali oleh mahathir sudah membaca gerak gerak mahathir.

Siapakah yang akan menjadi lebih bijak. Anwar ibrahim berkata beliau kini ialah pengerusi pakatan harapan ph jawatan yang dipegang dr mahathir mohamad sebelum ppbm meninggalkan gabungan itu. Penjelasan beliau mengenai keputusan majlis presiden ph dalam mesyuarat 21 februari yang.

Semua orang tidak menyangka bahawa semalam mahathir lenjun direndam oleh mp kerajaan bertubi tubi sehinggakan beliau terduduk setelah disiram oleh shahidan dan bung mokhtar dalam isu penyingkiran dan perlantikkan speaker baru. Secara kesimpulannya tanpa mahathir dan bersatu kerusi yang dimenangi ph adalah 85. Parti itu bukan sebahagian daripada ph tetapi mempunyai hubungan yang baik dengan dap dan amanah.

Oleh sebab itu dr mahathir merayu agar ahli mpt tidak tergesa gesa mengambil keputusan keluar ph. Untuk 98 kerusi yang dimenangi oleh ph di semenanjung pula 13 daripadanya ialah sumbangan dari bersatu. Mahathir kini memimpin parti baru yang belum didaftarkan parti pejuang tanah air pejuang.

Walaupun penyingkiran tun mahathir mohamad sebagai pengerusi bersatu melalui keputusan yang dibuat oleh jabatan pendaftar pertubuhan atau ros masih boleh dipertikaikan tetapi itulah sebenarnya satu satunya pilihan yang ada di tangan muhyiddin yassin untuk menguasai parti itu. Drama ini mesti seronok. Shamsul berkata ketidakstabilan politik yang berlaku pada hari ini disebabkan tindakan mahathir tidak meletakkan jawatan sebagai perdana menteri.

Sejak Dulu Lagi Mahathir Tidak Senang Dengan Pas The Third Force

Artikel Chedet Cc Bertajuk Najib Dalam Dr Mahathir Bin Mohamad Facebook

Seruan Mahathir Tidak Praktikal Denyutreformasi

Rebut Jawatan Pm Sekadar Perang Psikologi

Malaysiakini Keluar Ph Untuk Kuatkan Bersatu Tapi

Penyingkiran Tun M Daripada Bersatu Tidak Beri Keuntungan Kepada Muhyiddin Shahbudin Dot Com

Tentera Semut Bukti Mahathir Trojan Horse Dalam Pakatan Bergoncang Geng Ponorogo Dan Kartel Bila Saya Tulis Artikel Fahami Percaturan Politik Rafizi Dan Mahathir Disebalik Sabotaj Ke Atas Tian Chua Saya Tak

Dr M Saya Kan Faktor Ph Akan Kalah Apa Nak Takut Free Malaysia Today

Sekarang Sudah Tahu Niat Sebenar Dr Mahathir Kata Anwar

Perikatan Nasional Perlu Jauhi Dr Mahathir

The Devoured Saviour Ego Mahathir Tercalar Serangan Penjilat Penjilat Mahathir Ke Atas Tmj Diperhebatkan

Tun M Tak Boleh Pakai Shahbudin Dot Com

Kelab Greenboc Parti Baharu Pimpinan Mahathir Bakal Kukuhkan Ph

Aplikasi Rakyat Julai 2019

Malaysiakini Mpt Bersatu Sahkan Dr M 4 Yang Lain Bukan Lagi Ahli Parti

Mahathir Mahu Ambil Tindakan Terhadap Muhyiddin Dan 6 Lagi Mykmu Net

Kearah Malaysia Baru Pendapat Wan Haron Che Det Supporters Facebook

Kesenian Politik Mahathir Dan Kegagalan Ph Membacanya Mykmu Net

Tun M Hairan Kenapa Ambil Pencuri Jadi Bossku


0 comments: