Rabu, 29 Juli 2020

Tak Bertangggungjawab Jika Prn Sarawak

Kita harus faham bahawa selepas daripada tarikh matang tempoh dun sarawak kita sebenarnya tidak boleh untuk mengadakan prn dan sebenarnya ini akan memberikan pelbagai impak. Satu keputusan yang tidak bertanggungjawab jika pilihan raya negeri prn sarawak diadakan.

Https Duns Sarawak Gov My Upload File Folder Hansard 20april 202019 Unedited 20hansard 2007052019 Pdf

Pandemik covid 19 tidak akan menghalang sarawak daripada mengadakan pilihan raya negeri ke 12 mengikut undang undang kata timbalan ketua menteri tan sri james masing hari ini ketika ditanya mengenai kebimbangan dalam kalangan rakyat bahawa negeri ini akan menerima nasib yang sama seperti sabah yang menyaksikan peningkatan kes covid 19 selepas mengadakan pilihan raya negeri pada 26.

Tak bertangggungjawab jika prn sarawak. Diterbitkan 4 okt. Jagalah diri saudara saudari semua dan patuhi sop apabila pilihanraya diadakan katanya. Kita tiada pilihan jika kita tidak buat sekarang selepas lima tahun tempoh tamat secara automatik dewan undangan negeri dun akan dibubarkan sebelum ini ketua menteri datuk patinggi abang johari tun openg mengatakan yang prn sarawak tetap akan berlaku kerana kerajaan sarawak boleh mengawal penularan covid 19 dengan efektif.

Mohammad arif nizam 31 october 2020. Tak bertangggungjawab jika prn s wak tahun ini ngo. Beliau tidak mahu terburu buru untuk mengadakan prn 12 sarawak dalam tempoh terdekat.

Muhyiddin turut mengakui jika pilihan raya terpaksa diadakan kerajaan tidak boleh menghalang penduduk di kuching yang mengundi di samarahan sri aman miri bintulu dan lain lain daerah untuk keluar mengundi. Tak gopoh adakan prn abang johari mohd roji kawi. Beliau berkata demikian ketika ditanya sama ada wajar atau tidak prn sarawak diadakan dalam tempoh pandemik covid 19 yang masih membimbangkan ketika ini.

Mengulas lanjut beliau berkata pelaksanaan prn sarawak sebenarnya memang sangat dituntut kerana tempoh akhirnya adalah pada tahun 2021. Menurut fasal 1 perkara 54 perlembagaan persekutuan pilihanraya mesti diadakan dalam tempoh 60 hari selepas terdapat kekosongan bagi sesuatu kerusi parlimen. Mujibu bagaimanapun berkata kemungkinan prn sarawak tetap akan diadakan dalam masa terdekat ini dengan mengambil kira tempoh matang dewan undangan negeri dun sarawak yang akan berakhir pada bulan jun tahun depan.

Prk batu sapi prn sarawak tak dapat dielak pm. Memang pandemik covid 19 memang tidak diketahui tempohnya akan berakhir sebab itu ada kalangan orang politik menyatakan tidak ada bezanya jika prn sarawak diadakan secepat mungkin atau lambat. Tak salah jual salah jika kena harganya.

Namun ruang masa perlu diberikan untuk memastikan jumlah kes tidaklah sebesar yang berlaku pada masa sekarang. Tak bertangggungjawab jika prn s wak tahun ini ngo diterbitkan 4 oct 2020 10 33 pm dikemaskini 4 oct 2020 10 36 pm satu keputusan yang tidak bertanggungjawab jika pilihan raya negeri prn sarawak diadakan tahun ini ketika negara sedang berhadapan peningkatan kes covid 19. Jika pilihanraya tidak dapat ditangguhkan atas apa sebab sekalipun rayuan saya pada semua penduduk di batu sapi dan sarawak berhati hatilah.

2

Portal Rasmi Parlimen Malaysia Maklumat Umum

Pas Kawasan Miri May 2011

Https Duns Sarawak Gov My Upload File Folder Hansard 20april 202019 Unedited 20hansard 202 20mei 202019 20 2 Pdf

9jcyj Cwczu5tm

Prk Batu Sapi Prn Sarawak Tidak Dapat Diel4k Kecuali Pm Petua Dan Resepi Bonda

Malaysiakini Prn Sarawak Bila Bila Masa Dari Sekarang Abang Johari

Prn Sarawak Bila Bila Masa Dari Sekarang Abang Johari Minda Rakyat

Sila Zoom Out Jika Tidak Jelas Pada Bintulu News Page Facebook

Sarawak Jangan Ulangi Kesilapan Sabah 1 Pru Sinar

Malapetaka Jika Sarawak Buat Pilihan Raya Kata Bekas Menteri Kesihatan Free Malaysia Today

We Love Borneo Posts Facebook

Prn Sabah Pru15 Lebih Awal Jika Rakyat Beri Mandat Pada Grs Pm Astro Awani

Borneo Oracle Posts Facebook

Prk Batu Sapi Dan Prn Sarawak Tidak Dapat Dielak Kecuali Jika Darurat Diisytihar

Double Y Pru Sarawak Benarkah Sarawak Begitu Mundur Di Bawah Bn

Bukan Spr Putus Bila Pilihan Raya Kata Menteri Sarawak Free Malaysia Today

Official Portal Of Risda Tanam Semula

Prn Tidak Perlu Jika Covid 19 Terus Meningkat Suara Sarawak Bukan Sekadar Akhbar


0 comments: