Kamis, 20 Agustus 2020

Mana Hilang Setiakawan Umno

Manzaidi mohd amin. Malah melalui perbualan dengan beberapa pemimpin bersatu mereka tidak ragu ragu mengatakan umno adalah parti yang kotor pemimpinnya rasuah dan tidak mampu dipulihkan lagi.

Malaysiakini Ulasan Bersatu Bukan Umno

Kerana pengaruh kuasa kepentingan setiakawan sebagaimana janji seperti sudah tiada nilai.

Mana hilang setiakawan umno. Umno tidak perlu ikut telunjuk pas. Saya tidak berminat untuk menyertai mana mana parti politikpun dan sebagai mana yang anda tahu. Beliau berkata sewajarnya pelantikan mana mana adun atau pemimpin umno dalam kerajaan hendaklah dibincangkan dengan badan perhubungan negeri atas semangat setiakawan dan prinsip hormat menghormati.

Berkuasa sebagai parti tunjang kepada mana mana gabungan sama ada mn mahupun pn. Sekurang kurangnya umno akan hilang sekitar 30 40. Jangan sampai pas yang menguburkan muafakat nasional dek kerana cara perjuangan umno.

Umno akan terus melukut di tepi gantang. Sikap setiakawan pas seperti yang sejak. Pengerusi perhubungan umno sabah datuk seri bung moktar radin berkata kemelut tersebut tidak mengubah hubungan setiakawan gabungan rakyat sabah grs dan mengingatkan rakan gabungan agar memahami satu sama lain.

Mana hilang setiakawan umno. Perletakan jawatannya hanyalah satu formaliti katanya. Perkara yang sama diulangi oleh tun mahathir di dalam ucapannya di program jelajah bersatu blackout di.

Artikel berkaitan lagi artikel dari penulis. Umno bukan dalam misi memberikan ihsan kepada mana mana pihak untuk bernafas dan meraih kemenangan dengan pertolongan umno. Tun mahathir di dalam coretan blognya chedet pada 17 julai 2020 menyatakan bahawa apabila bersatu meninggalkan ph kesemua ahli jemaah menteri hilang kedudukan menteri masing masing termasuk beliau sendiri sebagai perdana menteri.

Sekurang kurangnya umno akan hilang sekitar 30 40 peratus kerusi tradisinya. Pas akan terus memperteguhkan setiakawan dalam muafakat nasional. Perdana menteri mesti mengadap agung apabila beliau hilang sokongan untok meletak jawatan pm dan mohon sama ada untuk agong bubar parlimen untuk mengadakan pru atau melantik ahli.

Sama juga mca dgn umno tu sampai takut dgn mca walhal kursi tnjung paiai tu kursi umno punya ugut umno xx bgi kpd mca wakil calon sokong mca. Sebagaimana bersatu pada awalnya ditubuh untuk menggantikan umno perkara itu tidak pernah digugurkan sehingga ke hari ini baik oleh muhyiddin atau mana mana pemimpinnya yang lain. Khaled mengingatkan rakan sekutunya dalam muafakat nasional mn iaitu pas supaya hormat kedudukan umno dan sedar realiti politik semasa.

Disember 05 2020 1. Mana janji taat setia untuk mengenepikan isu politik dikala negara dilanda pandemik. Pemimpin umno mahu parlimen dibubarkan selepas anwar mendakwa mendapat.

Mana sikap setiakawan ph. Jumlah kerusi yang mungkin dimenangi umno selepas pru ke 15 nanti tidak akan mampu menjadikan umno kembali berkuasa sebagai parti tunjang kepada mana mana gabungan sama ada mn mahupun pn.

Sokongan Mp Umno Kepada Anwar Sudah Kesatuan Melayu Raya Facebook

Rundingan Pembahagian Kerusi Antara Kesatuan Melayu Raya Facebook

P1dmcxvxsyxqvm

B9kipkwehc6dzm

Kmg7j4 Zvkejkm

Parti Kian Reput Pkr Hilang Hala Kesatuan Melayu Raya Facebook

Ano2wsj96cv2nm

Mana Hilang Setiakawan Umno Minda Rakyat

Umno Dari Dulu Tradisi Tak Bertanding Kesatuan Melayu Raya Facebook

Umno Perak Dakwa Mb Belakangi Semangat Setiakawan Mykmu Net

Wartawan Rasmi Laman Reformasi Umno Pi Mai Pi Mai Tang Tu Bersatu Hilang Modal Dalam Pasar Politik

Moga2 Ahli Ahli Dan Pemimpin2 Umno Insaf Minda Rakyat

Kwb9kja2nvdlim

T Fg5d4nncqz2m

Brabjlwkps2fxm

5xi8ihwgojkeqm

Benci Muhyiddin Pada Umno Tak Terbendung Suara Pakatan Daily

Umno Dalam Kerugian Akibat Strategi Dan Kesatuan Melayu Raya Facebook

Umno Timbang Tarik Diri Sokong Pn Kesatuan Melayu Raya Facebook


0 comments: