Jumat, 25 September 2020

Dulu Ada Kuasa Dah Ada Kewangan Banyak

Sebelum korang pentingkan mantra hartanah lokasi lokasi lokasi mulakan dulu langkah pertama yang lebih penting ini. Perkara yang dimaksudkan adalah bajet.

Pin On Blog Annur Syuhadah

Dari situ dapatlah sekurang kurang rm5 000.

Dulu ada kuasa dah ada kewangan banyak. Kalau sifu sifu macam beliau takde dulu takde lah orang orang macam saya. Beliau ni dah kira level mahaguru kat malaysia. Bukan sebab pindaan perlembagaan tahun 1993 je malah akta mkn yang diluluskan tanpa perkenan agong baru baru ni pun membenarkan pm mengisytiharkan darurat satu kuasa yang biasanya berada di bawah kuasa agong.

Dengan begitu banyak jangkaan kewangan dan sumber yang terhad membeli hartanah pertama mungkin akan jadi beban kewangan yang besar. Jangan pandang rendah pada kuasa bajet. Ya nak dapatkan surat kuasa kena keluarkan duit dulu.

Dulu ada kuasa dah ada kewangan banyak 3 su sulit dikesan curi duit kononnya ada profesional tapi masih harap ahli ahli pas untuk dikencing. Mengikut buku kerja bertajuk how to bribe. Tun amat tahu bahawa spesis politikus kebulur jawatan kuasa dan wang sentiasa ada dimana2 dan beliau bijak pergunakan hal ini setiap kali terlihat kesempatan mendatang.

Tak perlu pinjam kononnya. Sekarang ni pun dah tak kedengaran suara menteri bankers seperti awal awal dulu yang berbangga negara kita cukup wang. Kuasa raja raja dah banyak bertukar dari dulu sampailah sekarang.

Tak boleh kencing orang muda cari orang tua untuk berikan maklumat palsu. Nak berniaga modal tak ada nak buat macam mana terpaksalah jual instrumen muzik yang ada tu termasuk set dram yang dah dipakai bertahun tahun. Cuba tanya diri korang 2020 ni apa matlamat kewangan aku min nak kongsikan artikel menarik daripada amir syahir ni kat korang.

Beliau ni memang lejen. Bukan sekadar dalam career je kena ada matlamat dalam kewangan pun sama. Harap dapat memberi idea.

Jenis kemudahan pinjaman yang paling banyak menyebabkan rekod kewangan menjadi teruk adalah kredit kad 58 3 dan. Tidak tahu bagaimana lagi nak bayar hutang sebab terlalu banyak dan sudah tidak ada jalan lain lagi bagi menguruskan kewangan adalah golongan yang tidak. Merujuk kepada gambar di atas ada banyak jenis jenis atau klasifikasi rasuah.

Bila ada matlamat yang jelas kita akan lebih disiplin untuk dapatkan apa yang kita nak. Kononnya akan ada pantulan berbentuk v. Mana ahli yang dikatakan 10 000 orang setiap bulan.

Sampaikan depa sekarang ni dah tak pedulipun impak ekonomi jika laksana dharurat jadi kita tunggu dan lihat. Ada yang biasa kita dengar namun ada juga beberapa istilah yang mungkin baru kepada kita. Ada yang gelar level dewa kerana beliaulah antara yang paling perjuangkan ilmu kewangan n hartanah.

A typology of bribe paying and how to stop it yang diterbitkan oleh transparency international ini ada 8 jenis rasuah utama yang diamalkan di seluruh dunia. Banyak saya belajar drpd beliau mengenai kewangan dan hartanah. Kuasa dan kewangan ada padanya kerana sokongan sekelompok orang orang terdekat yang banyak mendapat manfaat dari kedudukannya sebagai pm begitu lama.


0 comments: