Jumat, 25 September 2020

Kemalangan Akibat Pemandu Mabuk Seorang

Tular di media sosial video hari ini seorang lelaki ditumbuk selepas didakwa memandu di bawah pengaruh alkohol sehingga terbabit kemalangan jalan raya di jalan setulang daing melaka malam tadi. Para penunggang motosikal yang terlibat dalam kemalangan ketika mabuk melonjak 51 3 peratus dari 39 kes pada 2017 kepada 59 kes pada tahun lalu.

Pemandu Mabuk Lawan Arus Maut Di 2020 Mabuk

Polis diraja malaysia pdrm merekodkan sembilan kes kemalangan maut disebabkan pemandu mabuk sejak januari hingga mei tahun ini.

Kemalangan akibat pemandu mabuk seorang. Statistik polis diraja malaysia menunjukkan 21 kes kemalangan membabitkan pemandu mabuk sepanjang lima bulan pertama tahun ini dengan lapan mangsa meninggal dunia iaitu peningkatan ketara berbanding 23 kes sepanjang tahun lepas. Pengarah jabatan siasatan dan penguatkuasaan trafik jspt bukit aman datuk azisman alias melahirkan kebimbangan kerana jumlah berkenaan dicatatkan hanya dalam tempoh lima bulan pertama tahun ini. Kemalangan akibat pemandu mabuk seorang mangsa maut di kuantan senior editor mei 26 2020 3 kuantan satu lagi kes kemalangan maut melibatkan pemandu mabuk dilaporkan berlaku sekitar jam 11 00 malam tadi.

Sejak pkp ni banyak berita tentang kemalangan maut yang melibatkan pemandu mabuk kita dengar dari sehari ke sehari. Jumlah kemalangan akibat memandu dalam keadaan mabuk meningkat 17 3 peratus dari 150 kes pada 2017 kepada 176 kes pada 2017 menurut polis. Beliau menyuarakan kebimbangan berhubung peningkatan dalam kemalangan membabitkan pemandu mabuk bermula awal tahun ini termasuk dalam tempoh perintah kawalan pergerakan pkp.

Akibat mabuk seorang pelarian warga myanmar dibunuh rakan senegaranya dalam pergaduhan akibat mabuk di rumah kongsi sebuah kilang memproses barang sisa buangan plastik di bandar baru siputeh pusing di sini sabtu lalu. Kemalangan jalan raya akan berlaku. Mabuk selain memandu dalam keadaan mengantuk dan terlalu laju memandu dalam keadaan mabuk juga adalah punca kemalangan.

Akibat mabuk seorang lelaki mati ditikam rakan. Dalam video berdurasi satu minit 10 saat itu pemandu kenderaan utiliti sukan suv peugeot dilihat ditumbuk oleh beberapa individu selepas didakwa menyebabkan kemalangan akibat memandu dalam keadaan. Seorang pelajar tingkatan lima maut dalam kemalangan selepas motosikal ditunggangnya terbabit kemalangan dengan sebuah perodua myvi dipandu seorang pemandu mabuk di jalan raja laut.

Terbaru seorang penghantar makanan foodpanda dilaporkan maut ketika dalam perjalanan pulang ke rumahnya di bukit antarabangsa. Berapa banyak kemalangan jiwa yang berlaku akibat pemandu mabuk 4.


0 comments: